>  Calatorii cu copii   >  3 zile in Port of Spain, capitala Trinidad&Tobago

Mai mult din motive determinate de preturile biletelor de avion, primul si ultimul stop al excursiei noastre de 3 saptamani prin Caraibe a fost in Port of Spain, agitata capitala a Trinidad&Tobago, si in acelasi timp unul din cele mai mari orase din aceasta zona insulara a planetei noastre (cred ca doar Santo Domingo, capitala Republicii Dominicane este mai aglomerat). Port of Spain nu are cel mai bun renume insa din Caraibe, asa ca am avut un pic de indoieli si un pic mai mult de precautii la primul contact, dar parerea mea, dupa deja 2 vizite in Trinidad&Tobago este ca daca esti circumspect la ce e in jurul tau, si nu mergi in cartiere cunoscute ca rau famate ca turist, esti ok. Mai mult decat ok chiar, am sfarsit prin a ne place teribil Port of Spain, si a ne parea rau ca am stat asa putin!

In port, pe faleza si la mall

Am ajuns seara in Port of Spain, iar aeroportul e destul de departe de oras (poate sa ia drumul, in functie de trafic, si peste o ora), asa ca primul nostru contact cu capitala Trinidad&Tobago a fost la un pahar de vin pe malul marii, pe terasa hotelului nostru Hyatt (rezerva aici), pe care il recomandam pentru o alternativa confortabila si draguta, chiar pe malul marii, de escala de o noapte aici.

Am fi avut alte planuri in aceasta prima zi in Port of Spain (zborul nostru spre Dominica, urmatoarea insula din periplul nostru de acum in Caraibe), dar KLM a „reusit” sa ne uite bagajul in Amsterdam, asa ca pe ordinea zilei, a aparut ca punct obligatoriu o vizita la mall.

Dar mall-ul se deschide la 10 dimineata, iar noi, cu schimbarea de fus, am fost in picioare inca de la rasarit. Asa ca intai si intai ne-am plimbat pe faleza din Port of Spain, in imediata vecinatate a portului, in zona de zgarie nori de sticla a orasului. Nu este lunga faleza Waterfront, si caldura umeda caraibiana, proaspat veniti de la frigul de acasa, ne-a cotropit repede, dar ne-am facut o prima impresie despre acest oras nou pentru noi.

Mall-ul The Falls este cotat cat fiind cel mai interesant centru comercial din Port of Spain, si din fericire era si foarte aproape de hotelul nostru, asa ca inspre el ne-am indreptat in continuare. Estimarea companiei aviatice era ca vom sta 3 zile fara bagaj, asa ca aveam ceva cumparaturi de facut aici, Dominica nu este cunoscuta pentru o oferta prea mare de magazine.

Ultima parte, inainte de a continua spre Dominica, am petrecut-o la piscina hotelului nostru, Hyatt, deasupra marii, prima balaceala a copiilor dintr-un lung sir de balaceli in Caraibe ce urmau.

A doua oara in Port of Spain: parcuri, conace istorice si mancare delicioasa

A doua oara in Port of Spain am ajuns dupa amiaza, la finalul acestor 3 saptamani superbe prin Caraibe. De data aceasta am ales un hotel in zona verde, istorica, a orasului. Primul stop insa l-am facut in partea aglomerata, comerciala, centrala, pentru a vizita Catedrala din Port of Spain, Catedrala Imaculatei Concepții, a carei constructie a fost finalizata in 1851, intr-o arhitectura neogotica.

De data aceasta am ales un hotel intre dealurile ce marginesc capitala Trinidad&Tobago, la hotelul The Brix, un hotel modern si frumos, cu privelisti faine din camere si de pe terasa rooftop, si o piscina la parter ce te invita la relaxare.

Profitind de inca niste ore de lumina, am plecat la plimbare, pe langa Palatul Presedintelui, si prin Gradina Botanica, spre Gradina zoologica din Port of Spain. Care gradina zoologica s-a dovedit mai plina de animale decat am fi banuit! Am vazut tigri, girafe, zoo, tucani, dar cea mai mare si mai mare galagie o faceau tocmai papagalii locali, din specii de aici, de pe Trinidad, pe care de altfel ii zaream si zburind liberi, in inaltul cerului, deasupra custilor din zoo.

Seara am descoperit poate cel mai bun restaurant din tot Caraibe-le. Ei, nu chiar din tot, dar din Port of Spain cu siguranta: Buzo, un restaurant italian absolut exceptional, care poate concura cu orice restaurant cu mancare delicioasa din Sudul Italiei. Si care ne-a placut asa, dar asa de mult, incat am revenit si a doua zi, la pranz.

A doua zi a inceput cu activitati sportive: cat timp eu si copiii am stat si am inotat in piscina hotelului, cealalta parte adulta a familiei a plecat la alergat in jurul celei mai mari intersectii giratorii din lume. Un tur in jurul Queen’s Savannah, care in fapt este un imens parc verde, iti ia nu mai putin de 3.5km!

Inspre pranz am iesit cu totii spre Cei 7 magnifici. O strada din Port of Spain adaposteste 7 cladiri absolut superbe construite la inceputul anilor 1900. Dintre toate, doar Castelul Stollmeyer este deschis publicului pentru a fi vizitat in interior, celelalte sunt fie resedinta de prim ministru ori episcop, fie colegiu sau case private, insa toate pot fi admirate din exterior, sunt absolut deosebite.

Revenind la Castelul Stollmeyer – este o copie in miniatura a Castelului Balmoral, si mai poarta si numele de Killarney, dupa locul din Irlanda unde isi dorea sa ajunga prima sa stapana. Este perfect restaurat, si poate fi vizitat si in interior, cu ghid, fara cost, si este o bijuterie!

Apoi am continuat in Queen’s Savannah la o plimbare, si e in fapt un imens parc verde, cu terenuri de tot soiul de sporturi, cu iarba tunsa la dunga, o sala de spectacole, o zona de street food si cateva locuri amenajate ca si gradini ornamentale. Imediat ce iesi din zona de port a orasului, Port of Spain e chiar simpatic, safe, curat si foarte placut de luat la pas!

Cam acestea au fost scurtele incursiuni pe care le-am avut in Port of Spain, din pacate pe care le-am simtit prea scurte. Am mai fi stat, dar ne astepta avionul care ne-a adus acasa inapoi, la frig, scoala si ski.