>  Destinatii   >  Un weekend in Sardinia de nord

Primul zbor post lockdown, si primul zbor pentru noi in 4 luni (ultima data cand am zburat a fost la intoarcerea din Kemi, Finlanda, la jumatatea lui martie) am ales sa il avem catre una din frumoasele insule ale Italiei, in care insa nu mai ajunsesem pana acum: Sardinia, pentru un weekend, profitind de preturile foarte mici si de orarul de zbor bun, si rezervind, asa cum e norma mai nou, cu cateva ore inainte de zbor. Ca orice in perioada aceasta de pandemie, nu a fost lipsit de peripetii, dar acest lucru nu ne-a scazut din frumusetea excursiei.

Am inceput explorarea insulei Sardinia in Alghero, orasul coralului

Alghero a insemnat o dupa amiaza si o seara de plimbari foarte placute, pe zidurile de aparare ale vechii cetati catalane, dar si pe stradutele intortocheate, printre case pline de flori la fereastra, zig zag printre magazinele de coral si terase cochete. Apusul de pe ziduri este superb, cu silueta Capo Caccia pe fundal.

Primul contact cu plajele din Sardinia: plaja Le Bombarde

Apa clara si calma, nisip fin si panorama orasului Alghero in departare. Plus unul din cele cateva mii de turnuri de aparare de pe insula Sardinia, pazind intr-un colt aceste golfulete turcoaz, asa am gasit plaja Le Bombarde, unde am facut prima baie a anului in Italia. Este una din cele mai frumoase plaje pe care le poti gasi in zona Alghero, inconjurata de o padure deasa de pini.

Capo Caccia, un deliciu vizual in Sardinia de nord

Desi era un soare orbitor, eram fara copii, asa ca ne-am pregatit de drumetie, pentru ca nu avem stare sa stam prea mult la plaja. Drumul inspre Capo Caccia iti ofera numeroase puncte de panorama, cu golurile Sardiniei, turnuri de aparare, farul la orizont.

Grotta di Nettuno, o pestera impresionanta, cu un traseu in scari la fel de impresionant

La coborare traseul e impresionant si usor, doar cobori cele 600 si ceva de trepte ale scarii Cabirol, mereu in contact vizual cu marea, sapate in stanca si agatate deasupra haului. La intoarcere insa, in sus, sub soarele deloc bland al Sardiniei, traseul e un pic mai obositor, dar merita cu prisosinta. Poti ajunge in pestera si via un vaporas, dar pentru noi traseul a fost o placere in sine. Pestera e fabuloasa, cu mii de stalactite si stalacmite, si cu un lac sarat in mijlocul ei, iar traseul prin ea are aproximativ 1km lungime.

Ruine antice, vechi de mii de ani – Sardinia, insula Nuraghi

Constructiile nuraghi, vezi de 4000 de ani, sunt constructii preistorice tipice si unice pe aceasta insula. Turnuri din pietre gigantice, cu aspect medieval, fara fundatie, dar extrem de rezistente din pricina arhitecturii, sunt un obiectiv de neratat in Sardinia. Noi am vizitat Nuraghe Palmavera, un complex din vremuri neolitice constituit din mai multe turnuri, unite. Impresionant!

Frumoasele plaje de pe Costa Smeralda

Costa Smeralda este o mica zona a Sardinie, intre Olbia si Palau, renumita pentru plajele ei cu nisip fin si apa turcoaz. Noi am ales sa testam plaja Capriccioli, cu fasii de nisip delimitate de bolovani mari de granit, si o priveliste spectaculoasa catre insulele din Arhipelagul Madalena.

Porto Cervo, simbolul luxului italian

Capitala Costei Smeralda este cu siguranta Porto Cervo, un oras cu doar cateva sute de rezidenti permanenti, care insa vara se anima, deobicei, de yachturi de lux. Deobicei, pentru ca anul acesta, in pandemie, Porto Cervo are magazinele scumpe inchise, si este inca in asteptarea milionarilor. Noi ne-am plimbat putin prin acest oras cu o arhitectura aparte, conceput in anii 1960, si apoi am continuat inspre mult mai aglomeratele plaje.

SI daca tot zic de arhitectura, am vizitat biserica Stella Maris, opera a arhitectului Michele Busiri Vici, ce domina marina din Porto Cervo, cel mai bine echipat port turistic din Mediterana.

Deasupra coastei, printre stanci ascutite si bolovani gigantici

Nu doar plajele sunt o atractie pe Costa Smeralda, ci si muntele ce se pravaleste in mare. Drumurile se strecoara aici printre bolovani giganti, iar casutele sunt inghesuite intre versanti muntosi. Aici am ales noi un hotel, cu vedere catre mare si munte in acelasi timp, si apusuri absolut fabuloase.

Bineinteles, Sardinia e o insula foarte mare, cu o puzderie de locuri minunate, iar noi in acest weekend am reusit sa exploram doar o foarte mica parte din ce ofera zona de nord. Cu siguranta vom dori sa revenim (ce locuri ne recomandati sa mai vedem?), si in nord, dar si in sudul in care inca nu am calcat, si, bineinteles, sa exploram si vecina sa, franzuseasca Corsica.