>  Calatorii cu copii   >  Italia cu copiii: O zi in Florenta

Am vizitat prima oara Florenta pe cand eram la liceu, si a doua oara dupa ce am intrat la facultate. De fiecare data a fost o vizita de cateva ore, in iulie, respectiv sfarsitul lui august, cand strazile pietruite ale orasului erau inundate de turisti de toate natiile, si recunosc sincer ca nu m-a impresionat in vreun fel. Dar recent, tot vazind si citind articole despre Florenta, si mai ales despre excursii cu copiii acolo, mi-a venit ideea sa revin, de data aceasta impreuna cu Lucas si Ema, sa revad orasul cu ochi de adult, de mamica si prin ochii lor de copii. De ajuns in Florenta ajungi foarte usor si ieftin, cu Wizz in Bologna si de acolo 1h si un pic pe autostrada.

Ce am vizitat cu copiii in Florenta

De la inceput nu am setat mari to do-uri pe lista de vizitat, tocmai stiind ca suntem cu cei mici, ca atentia lor este limitata in timp si ca, daca este vreme frumoasa afara, cu siguranta vom prefera destinatii outdoor. Asa ca ne-am pus 2 puncte importante: Gradinile Boboli si piata Domului, cu turnul Giotto si baptiserium, sarind galerii de arta care ar fi fost poate prea plictisitoare pentru Lucas si deloc interesante pentru Ema. Ca totul sa mearga cat mai bine, am comandat bilete online, pentru a sari eventualele cozi.

Cand ne-am trezit dimineata era un soare superb afara, asa ca dupa micul dejun cu croiasante umplute cu nutella (un fel de delicatesa italiana 100% adica) am traversat Ponte Vecchio direct catre gradinile Boboli, aflate in spatele Palazzo Pitti.

Ne-am plimbat pe aleile inverzite, am vizitat muzeul portelanului, si am beneficiat de o frumoasa panorama cu Florenta din punctul cel mai inalt al gradinilor. Lucas a fost incantat sa alerge bezmetic prin parc, si Ema s-a uitat cu multa atentie la flori, frunze si fluturi.

Dupa plimbarea (de aproximativ 1h jumatate) prin gradinile Boboli am traversat din nou Ponte Vecchio, ducindu-ne spre pietele monumentale ale orasului. De data aceasta ne-am oprit sa ne pozam cu raul Arno, ce curge alene pe sub arcadele vechiului pod.

In piata Domului, intai am intrat in octogonul ornamentat care este Bapsiseriumul. Am admirat decoratiunile, si i-am povestit lui Lucas despre ce inseamna a boteza, mai ales ca urmeaza aceast eveniment pentru Ema.

Dupa ce ne-am odihnit un pic la racoarea Baptiserium-ului, am atacat constructia inalta de vizavi: Turnul Giotto. 400 si ceva de trepte mai incolo eram in varf, cu cea mai frumoasa priveliste de la aproape 100m in jos spre Florenta. Am stat un pic acolo (dar si la etajele intermediare) jumatate pentru a admira casele orasului, si jumatate pentru a ne trage sufletul.

In cupola Duomului nu am mai urcat, dupa atatea trepte Lucas era obosit, asa ca o pizza si o inghetata a fost ceea ce ne trebuia. Dupa amiaza ne-am relaxat pe terasa de la ultimul etaj al hotelului, cu un nou view asupra orasului, de data aceasta fix de langa rau.

Seara intr-o Florenta cu putini turisti

Surpriza a venit seara. Desi doar aprilie, deci inca nu sezon efectiv, ziua Florenta era destul de aglomerata si haotica (nici nu vreau sa imi inchipui cum este vara). Dar dupa lasarea intunericului, multi turisti dispar. Presupun, ca, la fel cum am stat eu in turul de acum 15 ani, marea majoritate a celor care viziteaza Florenta nu se si cazeaza in oras, ci vin doar in day trips, pentru a bifa timp de cateva ore principalele atractii. Nu poti spune ca este pustiu orasul seara, dar atmosfera este mult mai relaxata si placuta, si am batut din nou la picior strazile centrale ale orasului, pe langa Dom si Piaza della Signorina, am testat un carusel pentru copii si am mancat o pizza delicioasa la o terasa. Inainte de culcare am mai facut un tur pe malul raului, pana la podul urmator dupa Ponte Vecchio si inapoi, pentru a face o poza cu vechiul pod reflectat in apa.

Unde ne-am cazat cu copiii in Florenta?

Fiind cu copiii, dintre care unul un bebelus, sa fim aproape de ce vrem sa vizitam era obligatoriu. De altfel, Florenta este un labirint de stradute, cu posibilitati reduse de parcare, deci ar fi fost un cosmar sa venim de dimineata cu masina in centru, din alte parti. Asa am ales un hotel situat fix langa rau, Continentale, langa Ponte Vecchio, cu un view de neegalat asupra lui Arno si a podurilor sale, de unde, in maxim 5 minute pe jos ajungeam la toate obiectivele dorite.

Nu doar pozitia a fost minunata, ci si decorul minimalist in tonuri de alb/bej/roz, Continentale fiind inclus pe lista Design Hotels. Mie mi-a placut sa fac copiilor nenumarate poze, iar Lucas si Ema s-au distrat dindu-se in cele 2 leagane-ou de la intrarea in hotel.

Insa cel mai mult ne-a placut pe terasa, sa admiram orasul de sus, cuibariti pe canapele confortabile, cu view la constructiile monumentale din centrul orasului pe de-o parte, si catre raul Arno de partea cealalta.

Vezi si mini roadtrip-ul nostru prin Toscana.