>  Calatorii cu copii   >  Roadtrip prin Romania de 1 decembrie: Tur prin cetatea Alba Iulia

Daca dupa prima noapte dormita in Alba Iulia, dis de dimineata am fugit in Hunedoara, in ultima zi se impunea o vizita prin cetate. Deoarece am avut noroc de vreme cu soare, am vizitat pe indelete Alba Carolina, portile cetatii, intariturile si am facut intreg traseul celor 3 fortificatii. Apoi am dat o tura printre piete si biserici, am vizitat Sala Unirii, si apoi Lucas s-a bucurat de o expozitie de reptile vii la Muzeul Unirii.

Plimbare prin Alba Carolina

Intreg ansamblul centrului istoric, al cetatii Alba Carolina, este renovat impecabil, o adevarata placere sa te plimbi. In plus, hotelul ne oferea diferite tururi posibile prin cetate, toate documentate cu traseu, informatii si timp necesar. Mi s-a parut un exemplu de „asa da” pentru un oras turistic in Romania.

Unde ne-am cazat in Alba Iulia cu copiii?

Am ales hotelul Medieval, situat fix in „miezul actiunii”, langa intrarea pe traseul celor 3 fortificatii, o cladire istorica renovata de 5 stele. Imi place sa aleg un hotel „cu personalitate” pentru atunci cand calatorim, si Medieval nu a dezamagit.

Noua adultilor ne-a placut barul de la subsol, din sala Armelor, cu semineu mare si scaune imblanite, dar si restaurantul luminos cu vedere la fortificatii. Lucas a fost fascinat de liftul de sticla cu „domni” (figuri istorice pictate pe peretii de sticla), dar si de detalii haioase din design-ul hotelului (cavaleri in armura, cada cu picioare de leu), care au fost in sine o distractie intreaga.

Unde am mancat in Alba Iulia cu copiii?

Alba Iulia ne-a impresionat cu cateva restaurante interesante, dar am ramas cu impresii impartite. Fiecare a avut multe plusuri, dar si cate un minus major.

In prima seara am mancat la Pub 13, un restaurant impresionant ca arhitectura, in stil medieval, situat in zidul cetatii, nu departe de hotelul nostru. Primisem recomandari calduroase pentru el, si mancarea si decorul au fost dupa asteptari. Singura bila neagra este in ceea ce priveste fumatul: se fumeaza cu spor, ventilatia este proasta, si nici nu par dornici sa renunte la acest obicei, asa incat in timpul mesei am facut cu schimbul sa o plimbam pe Ema pe afara pe la aer curat.

A doua seara am ales alt restaurant in zidul cetatii, Studio, cu o atmosfera insa total diferita, mult mai 50s-hipster, cu mobilier minimalist, in culori mute. Aici am stat la nefumatori, la o masa mare si incapatoare, singurul neajuns fiind timpul mare de servire a mancarii.

Din pacate, timp mare de servire a mesei se traduce in copii nemultumiti, si noi eram cu 3 la masa, nu tocmai incantati inspre final. Dar daca ai tot timpul din lume de stat la conversatie intr-un decor frumos, inainte sa mananci, este un loc minunat.

In ultima zi am ales sa mancam la hotel, la restaurantul cu acelasi nume: Medieval. Aici nimic de spus, mancare a sosit intr-un timp mediu, fumatul se practica afara pe terasa pentru cine avea chef, dar era foarte aglomerat si cu greu am reusit sa gasim o masa, pe care am impartit-o cu alta familie, restaurantul fiind foarte mic fata de capacitatea de cazare a hotelului.

Si mai multe poze din cetatea Alba Carolina, o zi frumoasa de decembrie in Alba Iulia cu copiii…

Intreg turul nostru de 1 decembrie:

Traseul / Prima noapte, cu aer oriental, la Valcea | Pranz la palat | Vizita la castel | Tur prin cetate | Piata de Craciun de la Sibiu