>  Destinatii   >  Europa   >  Austria   >  Plimbari de weekend prin Hallstatt cu copiii

La inceputul verii 2020 aveam rezervari in Hallstatt, pentru un long weekend cu copiii. Pandemia ne-a facut sa le anulam (in acea perioada austriecii nu ne primeau venind din Romania), dar copiii nu au uitat ca le promisesem ca ajungem in satul care a inspirat aparitia lui Arendelle, satul Elsei din filmul Frozen.

Cum ajungi in Hallstatt pentru weekend?

Din Viena pana in Hallstatt ajungi in putin peste 3 ore, iar din Salzburg in o ora si un pic. Poti ajunge pe malul lacului si cu trenul, din principalele orase ale Austriei. Atentie: daca ajungi cu masina, va trebui sa parchezi in una din cele 3 parcari amenajate la intrarea in oras, si de acolo sa iei taxi sau shuttle-ul organizat de primarie, catre centrul satului. Noi am parcat in P1, cea mai accesibila pentru a continua cu shuttle-ul. P2 este chiar langa intrarea catre mina de sare, iar P3 este pozitionata pe malul lacului, langa locuri de picnic, plaja, relaxare.

Am luat orasul la pas, si ne-am bucurat de frumusetea lacului si de casele cochete si colorate din Hallstatt

Ne-am plimbat alene, in toate directiile. Pe malul lacului, in sus pe straduta ce serpuieste de-a lungul lacului, pe langa case cochete, pe faleza inspre Obertraun, alt oras vecin cu Hallstätter See.

Am urcat pana la Biserica Catolica din Hallstatt (supranumita si Bone House), de unde ai priveliste catre cealalta turla a oraselului, a Bisericii Evanghelice chiar de pe malul lacului. Am continuat pe stradute inguste, printre case, pentru a admira cascada ce domina de sus orasul, si apoi se varsa in lac.

Am admirat apoi piata centrala din Hallstat, cu cafenele si restaurante la parterul caselor colorate. De altfel, aceasta era si privelistea din camera in care am dormit peste noaptea petrecuta aici.

Apoi ne-am oprit la locul de joaca de langa biserica, chiar pe malul apei, cu vedere la muntii inconjuratori.

Lebedele si ratele se plimbau si ele alene pe lac, si din cand in cand un vaporas sau un grup de caiace brazda luciul apei (se pot inchiria tot felul de ambarcatiuni din portul de langa Biserica Evanghelica).

La aproximativ un kilometru de centrul orasului poti lua un mic funicular foarte abrupt, iar la capatul lui te asteapta doua atractii speciale. Intai te poti plimba pe Sky Walk, un set de platforme panoramice, deasupra lacului si orasului, iar apoi mai poti continua aproximativ 600 de metri pentru a vizita Mina de sare din Hallstatt. Aceasta face parte dintr-un complex de 3 mine de sare din zona, aurul alb al acestei zone, care a reprezentat in trecut motivul bogatiei locului, iar acum sunt atractii turistice extrem de populare. Cum in trecut am vizitat celelalte doua mine ce compun Saltzwelten (din Salzburg si Alttaussee), si nu vroiam sa pierdem aproximativ 2 ore, cat dureaza un tur, de soare si vreme frumoasa, mina din Hallstatt am lasat-o pe alta data, desi celebrele topogane din subteran ne-ar fi incantat pe toti. Atentie, daca mergeti cu copii, accesul este permis doar de la 4 ani in sus.

Unde ne-am cazat in Hallstatt?

Am povestit mai sus ca am stat cazati o noapte in Hallstatt. Astfel de locuri super turistice (si inca acum, pe pandemie, nu era atat de plin de turisti ca in mod normal), consider ca este bine de experimentat cu o noapte la fata locului, pentru a te putea bucura seara dupa apus, si dimineata devreme de linistea cea fara de vizitatori de zi (asa am facut si la Bled, alt lac faimos al Europei, si nu ne-a parut rau deloc).

Am ales un hotel de poveste: GrunerBaum Seehotel, situat chiar pe malul lacului, in mijlocul pietei centrale. Cina si micul dejun au fost pe ponton, la doi pasi de apa, si unii dintre noi au testat chiar si cat de rece este de fapt Hallstätter See.

Ce mai poti face in zona?

Posibilitatile sunt fara margini, esti doar in Alpi. Dar imediat langa, la 10 minute, poti urca in zona alpina Dachstein Krippenstein, de unde ai o panorama minunata cu ghetarul Dachstein, dar si cu lacul de sus, de la celebra platforma de belvedere Five Fingers.

>> Citeste si despre alte zone din Austria pe unde ne-am plimbat
>> Rezerva hotelul GrunerBaum Seehotel din Hallstatt / Vezi ce alte hoteluri sunt disponibile pe malul lacului Hallstätter See