>  Destinatii   >  Toscana si un weekend relaxant in doi

Inca de cand ne plimbasem prin primavara cu copiii printre dealurile din Toscana si prin orasele medievale extrem de sarmante, am stiut ca o sa vreau sa revenim si in doi, macar pentru un weekend, mi se parea un loc super relaxant si romantic, asezonat cu mult vin, mancare delicioasa si balaceli in ape termale.

Val d’Orcia, cartier general pentru un weekend in Toscana

Si parerea mi-a fost confirmata cu prisosinta la sfarsitul lui septembrie, cand am revenit in Italia in doi, de data aceasta stabilindu-ne cartierul general in mijlocul Toscanei, pe Val d’Orcia. Cele doua zile petrecute aici le-am impartit intre vizitat orasele medievale toscaneze, bai termale si in scurt popas pe malul marii din apropiere, intr-o zona tare interesanta geographic.

Bonus: am stat cazati la probabil cel mai frumos hotel la care am fost vreodata, intr-un castel medieval, cu cel mai frumos view, cea mai draguta piscina de unde am vazut cel mai scenic apus de anul acesta.

Ce orasele am vizitat in Toscana intr-un weekend?

Montepulciano, orasul din Toscano unde vinul se divinizeaza

In prima zi, pe la pranz, am ajuns la Montepulciano, oraselul unde divinizeaza vinul (si unde s-au filmat scene din al doilea film din seria Twilight), si unde am mancat niste paste perfecte in piateta medievala, strajuita de turnuri (in care ne-am si cocotat) si cladiri impunatoare, pranz urmat de o vizita in una din celebrele crame de vin din oras.

Iz medieval in Manciano, un alt popas in weekendul nostru prin Toscana

A doua zi am ales alt orasel cocotat pe un deal pentru masa noastra de pranz si un pic de plimbare cu iz medieval si panorama la regiunea Maremma: Manciano. Am gasit aici un restaurant minunat, cred cel mai bun la care am mancat in acest an. La Filanda se numeste, si am degustat tot felul de sortimente de paste facute in casa, cu mult ulei de masline, trufe si parmesan, tot felul de painici imbietoare si un tiramisu perfect la sfarsit de masa.

Nu putea sa lipseasca marea din weekendul nostru in Toscana

In Italia marea este mereu aproape, asa ca nu am rezistat tentatiei sa vedem coasta si in aceasta zona, a regiunii toscaneze Maremma. Am ales sa vizitam o portiune interesanta geografic, Laguna Orbetello, ne-am plimbat pe o plaja lunga si frumoasa, si am mers in unul din oraselele de pe promotoriul Argentario, Porto Ercole, pentru un pranz intr-un golfulet simpatic.

Apele termale din Toscana

La inceput de weekend am poposit in Val d’Orcia la un castel, cu o fabuloasa piscina cu apa termala, de unde ai aveai o panorama infinita cu dealurile pline de vita de vie ale Toscanei. Castello di Velona pe numele lui, este posibil cel mai frumos hotel la care am stat vreodata, si ne-a oferit, pe langa dimineti nesfarsite de balaceala in apa calda sub soarele de sfarsit de septembrie din Toscana, si cel mai frumos apus din acest an, vazut, cum altfel, din piscina.

Cascate del Mulino (sau Saturnia) este un loc pe care imi doream de foarte multa vreme sa il vad. Sunt niste cascade in trepte, pe fiecare treapta sunt formate mici bazinase in care poti sta ca intr-un jacuzzi, doar ca natural, iar apa vine la o temperatura de 37.5 grade. Accesul la cascada este gratuit, si desi este foarte aglomerata are farmecul ei, si ne-am petrecut cred 2 ore in diferite bazinase, tot urcind treptele cascadei, pe masura ce ajungi la etajele superioare apa este din ce in ce mai calda, dar si mai aglomerat.

Daca nu te-ai plictisit de ape termale, poti incerca si complexul de piscine de peste drum, Terme Saturnia, unde te poti bucura de aceeasi apa termala ca si la cascada, doar ca in mod organizat, in piscine si jacuzzi-uri, ceea ce bineinteles am facut si noi a doua zi.

S-a dovedit inca o data ca nu degeaba Toscana are faima turistica pe care o are, iar combinatia mancare delicioasa + mult vin bun + ape termale din belsug + privelisti superbe + tarm de mare aproape este absolut irezistibila, si as reveni cu drag oricind pentru doar un weekend sau mai mult (ceea de altfel chiar am in plan pentru la anul).