>  Calatorii cu copii   >  Plimbari cu copiii prin Puglia, sudul Italiei: Bari si Alberobello

Joi dimineata, la cafea, ma uit nu stiu de ce pe site-ul wizz, rasfoind destinatiile. Observ ca (1) pentru Bari, Puglia, in sudul Italiei, destinatie pe care o luasem in considerare anul trecut pentru un weekend trip care nu s-a mai infaptuit, orarul de zbor este perfect, de vineri dupa amiaza pana luni dupa amiaza, (2) pretul este foarte mic si (3) zborul dureaza doar 1h30. Imi notez ca interesant in minte si imi vad in continuare de cafea.

Pe la pranz intreb intr-o doara consortul: cum ar fi daca in weekend mergem in Italia? Imi raspunde: minunat! Pe seara, dupa ce culcam copiii, rezervam biletele pentru intreaga familie, si alegem si un hotel de pe booking, iar a doua zi la pranz ne imbarcam in avion cu destinatia sudul Italiei, Bari. Vineri la 4 ne urcam in masina noastra pentru urmatoarele 3 zile.

Traseu de plimbari cu copiii 4 zile cu masina prin Puglia, sudul Italiei

Au urmat doua zile de plimbari insorite, descoperind orasul Bari, si in jur, in prima zi intr-o directie, in jos, inspre sud, vizitind diferite obiective in „tocul cizmei”, si chiar strabatindu-l (pe el, „tocul” pe seara dintr-o parte in alta, de la Polignano a Mare pana la Taranto), iar a doua zi urcind putin mai in nord, pana in „pintenul de la cizma italiana”, parcul natural Gargano.

Bari, capitala Puglia si frumos port la mare

In prima seara am iesit la o plimbare prin centrul vechi al orasului. Bari este micut, cu o faleza lunga la malul marii, si cu un centru vechi intortocheat si mult mai curat decat ma asteptam eu (dat fiind locatia sudica in Italia si apropierea de Napoli, pe care nu il tin minte cu placere de cand l-am vizitat acum 12 ani prima si ultima data).

Principalul monument-atractie turistica pentru noi a fost Basilica San Nicola, unde se gasesc ramasitele pamantesti ale Sfantului Nicolae, si pe care Lucas cu mare placere a interpretat-o ca si casuta lui Mos Nicolae, si de care a fost foarte impresionat (momentul cadourilor aduse de Mosi este inca foarte aproape si puternic in mintea lui). Am reusit pe seara sa vizitam biserica, si ne-am mai pierdut pe stradutele mici si inguste din jur.

Faleza a ramas pentru ultima zi, dimineata de dinainte de avion am dedicat-o unei plimbari lungi pe malul marii, de la un capat al celuluilalt al bulevardului Lungomare Imperatore Augusto, si un pic din nou prin centrul vechi pentru un sightseeing de ultim moment.

Alberobello, de neratat intr-un roadtrip prin Puglia cu copiii

La aproximativ 60km de Bari am ajuns in prima noastra destinatie de vizitat in plimbarea de o zi prin „tocul cizmei”, Alberobello, pentru a vedea satul de trulli.

Ce sunt trulli? Ei bine, niste case mai cu… mot! Mot la propriu, un trullo (singularul de la trulli) are o forma cilindrica, cu un acoperit conic si ascutit la varf. Le vezi peste tot regiunea Puglia inconjuratoare, si erau folosite in trecut pentru a depozita alimente, deoarece aceasta forma, dar si materialul de constructie, ajutau la mentinerea unei temperaturi racoroase.

In Alberobello, un grup mare de astfel de casute haioase a fost reconstruit, si acum este folosit in scop turistic. Trulli adapostesc magazine de produse traditionale, homemade (paste, bauturi, dulciuri, decoratiuni), si unele chiar pot fi inchiriate pentru a dormi o noapte, sau mai multe.

Zona de trulli poate fi vizitata in cateva ore, si este o plimbare cu adevarat placuta, in care vei intra in casute si te vei pierde pe stradutele in panta (si vei cumpara suvenire multe, pentru ca toti comerciantii te atrag cu degustari si vizitat trullo).

Cazare cu copiii in Bari, Puglia

Ne-am mirat ca oferta de hoteluri pe malul marii in Bari era foarte limitata (unul singur, si foarte scump), asa ca ne-am orientat catre unul in centrul orasului, turn, care oferea privelisti panoramice asupra orasului. Se numea Nicolaus Hotel, si Lucas, marcat de faptul ca Bari este orasul lui Mos Nicolae, il numea hotelul lui Mos Nicolae.

Nu am ales rau, am avut o camera la etajul 7 de unde zaream marea, si ne-am bucurat in fiecare zi de piscina, dar am si urcat la ultimul etaj pe terasa, pentru un view cu adevarat panoramic asupra imprejurimilor. Un aer aparte o avea si fatada hotelului, inverzita de o sumedenie de plante care cresteau in fiecare balcon.

Unde am mancat cu copiii in Bari

De mancat, eu cu mica shopaholica am mancat in camera, ea fiind obosita de zilele de plimbari. Am avut „room service” din partea celor doi baieti, care au prins drag de o pizzerie cu nume haios, dei 44 gatti (a celor 44 de pisici), in care fiecare pizza delicioasa purta un nume celebru de pisica (Tom, Hello Kitty etc).

Vezi tot traseul nostru de roadtrip de 4 zile prin Puglia cu copiii:

Bari & Alberobello | Grotte di Castellana & Polignano a Mare & Taranto | Tur pe Gargano