>  Destinatii   >  Asia   >  3 zile in Taiwan

Un zbor de 2 ore din Busan, ultimul oras vizitat in cele 2 saptamani prin Coreea de Sud, ne-a dus in mai la inceput intr-o alta aproape tara, Taiwan, dupa ce in aprilie la inceput vizitasem micuta Kosovo.

O zi la inaltime in Taipei, capitala de mica tara insulara

Am inceput plimbarile prin Taipei urcind intai pana la etajul 101 din Taipei 101, cladirea-simbol al orasului, la 508m deasupra strazilor aglomerate cu mii de scutere. Am cumparat dinainte bilet online, pentru a nu sta la coada, si rapid am ajuns deasupra intregului oras.

Am continuat apoi plimbarea prin oras. Taipei, spre deosebire de alte metropole asiatice, este un oras prietenos cu mersul pe jos, si de la Taipei 101 am luat-o agale prin tot felul de parcuri si piatete. Tinta noastra urmatoare era tot una la intaltime.

La apus e aproape magic pe Elephant Mountain, in mijloc de Taipei. Zgarie nori imensi reflecta soarele portocaliu, ivindu-se de printre plante bogate si verzi, sau orhidei colorate ale junglei luxuriante ce acopera muntele. Pana sus faci 20 de minute de urcus sustinut pe trepte.

Taipei la ceas de seara prinde viata! Daca pe timpul zilei caldura molesteste pe taiwanezi, seara Taipei 101 se lumineaza, si lumea iese pe strazi, la plimbare si cine.

Dupa o zi intreaga hai hui prin Taiwan, cu burta plina de galusti taiwaneze, merge o piscineala intre zgarie nori! Ne-am cazat la W Taipei, un hotel extraordinar de fain. Seara am mancat tot aici, la restaurantul chinezesc de la etajul 31, pentru o cina delicioasa cu privelisti sclipitoare cu zgarie norii Taiwan-ului in noapte.

O zi in afara orasului, printre minunatiile Taiwan-ului

Pozele de mai jos nu sunt tocmai imaginile care iti vin in minte cand zici Taiwan, nu? Dar la 45 de minute de centrul Taipei se afla aceasta cascada superba si foarte puternica, la care ajungi pe un traseu de-a lungul unui rau turcoaz, peste poduri si pasarele, cascada Shifen.

La 10 minute pe jos de intrarea pe traseul spre cascade, ai o alta atractie. Nu am stiut cand am decis sa vizitam Shifen Old Village de ce experienta vom avea parte, de fapt! Satul acesta traditional este in practica un sir lung de case, direct pe sina de tren, si intre doua trenuri (dese) toata lumea e pe sina lansind baloane colorate cu dorinte scrise pe toate partile lor.

Deodata, doamna cu orarul trenurilor da un tipat. Toti vanzatorii de lampioane isi inghesuie clientii pe prispele caselor, si artificii si pocnitori sunt lansate pe sina, pentru a saluta trenul ce trece in viteza. A trecut, toata lumea revine pe sine, la lansat lampioane si mancat stinky tofu.

Si asa experienta ciudata si nebunie agitata are parte de niste poze suprarealiste total, pe care vanzatoarea de lampioane ni le-a facut cu aparatul ei cu niste filtre colorate asa cum probabil plac chinezilor. Da, lampionul avea o singura culoare: mov. Si da, am inaltat nu dorinte, ci un desen cu o pisica, ne era dor tare de Taisiya care ne astepta acasa.

Trebuie sa ajungi in Shifen Old Village daca mergi in Taiwan! Un loc nebun unde pe sinele de tren se ridica baloane colorate pline de dorinte, intre 2 trenuri ce trec in viteza.

Romania are Babele in varf de munte, Taiwan are Regina si Printesa pe coasta de ocean, la Yehliu Geopark. Evident, tot drumul spre Yehliu am glumit ca mergem spre Lehliu Gara. Dar adevarul e ca suna similar, dar peisajul e cu totul altul, nu e asa? Un peisaj unic si o plimbare lunga printre tot felul de formatiuni stancoase, care mai de care mai ciudate si cu nume sugestive. Si dupa acest imens platou cu forme de piatra ciudata, incepe un traseu de coasta superb, prin paduri si pe deasupra stancilor direct pravalite in mare! Nu am stiut ca vom avea parte de atatea drumetii prin natura in Taiwan!

O ultima zi intre temple si memoriale

Longshan Temple e considerat a fi cel mai frumos si mai delicat templu din Taiwan, si uneori lumea se refera la el cu “Imperial Palace of Taiwan”, datorita frumusetii sale. Dupa atatea temple coreene, nu puteam sa ratam macar unul in Taiwan!

Ultimul stop in Taiwan: Memorialul national dedicat lui Chiang Kai-shek, fost presedinte al Chinei, si erou national in Taiwan, o cladire cu adevarat impresionanta, unde am admirat si schimbarea garzii, dar si am vizitat un mic muzeu despre istoria insulei care nu a mai vrut sa fie parte din China si si-a luat soarta in propriile maini.

Unde am mancat cel mai bine in Taiwan

Cea mai buna masa am mancat-o in mall in Taiwan, cine ar crede, dupa ce am asteptat 45 de minute sa ne vina randul la o masa. Si nu doar noi, ci si copiii au adorat Xiao Long Bao, galustile taiwaneze umplute in general cu porc. Din Tai Fung se numeste restaurantul, in mallul Taipei 101, si primul restaurant din lant a fost deschis in 1958 in Taiwan. De-a lungul timpului a castigat in total 5 stele Michelin. Ca sa mananci legendarele galusti nu poti face rezervare in prealabil, ci primesti la intrare un bon de ordine, pe care il urmaresti cand ii vine randul pe site-ul restaurantului. Poti astepta si pana la 2 ore! In reel-ul de acesta simte un pic atmosfera de la Din Tai Fung!

Asa au fost 3 zile in Taiwan, cu privelisti de la etajul 101, galusti si schimbari de garzi, stanci ciudate si cascade, lampioane si trenuri. Inca o portie de galusti cu porc (nu asa delicioase insa, dar bune) in aeroport, si am plecat spre casa! Vacanta noastra de Paste s-a incheiat!