>  Destinatii   >  Europa   >  Belgia   >  Dinant si Annevoie, castele si gradini pe Valea Meusei in Belgia

Un weekend de iarna in Belgia (pentru a vedea si atmosfera de Craciun din Bruxelles) ne-a dus pe Valea Meusei, un tinut plin de castele si palate, parca scos din povesti. Am ajuns pe seara, dar inca de cand s-a luminat de zi am remarcat asemanarea cu alt taram de basm, o alta valea de rau ce strabate o zona plina de castele: Valea Moselei in Germania.

Dinant, un orasel surprinzator

Am parcat langa mica gara din Dinant, si imediat am ajuns pe malul apei, pentru o priveliste cum rar ai: imensa Catedrala Notre-Dame din Dinant, casele colorate ce se insira in stanga si in dreapta, si stancile inalte din spatele lor, strajuite de impunatoarea fortareata ce vegheaza asupra orasului de sus.

Primul stop nu avea cum sa fie altul decat Catedrala Notre-Dame, refacuta dupa cruntele distrugeri din Primul Razboi Mondial. Daca privesti cu atentie zidurile exterioare si silueta ciudata, dar impunatoare a bisericii gotice, poti vedea pietrele nou adaugate peste ruinele devastate de lupta, in perfecta armonie cu cele vechi, care au supravietuit razboiului.

Chiar din spatele bisericii incepe urcusul catre cetate. Poti opta fie pentru varianta rapida, via gondola, fie sa urci pe cele peste 600 de trepte. Fiind cu copii, mari fani ai mijloacelor de transport pe cablu, am alea la urcare gondola, si pentru coborat doar am luat calea scarilor, si asa va recomand si voua, ambele modalitati de a accesa cetatea ofera diferite peisaje superbe cu raul si orasul.

Dar cetatea nu este doar despre ziduri vechi si peisaje extraordinare cu raul Meuse de sus, ci intre peretii ei sunt amenajate cateva muzee grozave. Cum intri pe poarta, o expozitie cu parti interactive te poarta prin Primul Razboi Mondial, cand unul din primele atacuri sangeroase a fost chiar aici, la Dinant.

Tot cu referire la atmosfera de razboi, la finalul vizitei prin cetate vei trece prin transee adevarate, o experienta un pic infricosatoare pentru cei mici.

Reveniti jos in oras, dupa ce am coborat cele peste 600 de trepte, ne-am plimbat agale pe faleza de-a lungul Meusei, si am oprit la unul din baruri pentru a servi o prima bere belgiana. Nu se putea nici sa plecam fara o gaufre si un tartar de vita, nu e asa? Am continuat apoi sa ne plimbam pana la capatul falezei din Dinant, in incercarea de a arde caloriile.

Castelul din Annevoie si gradinile sale magice cu apa decorate de Craciun

Gradina cu zeci de cascade si lacuri ale Castelului din Annevoie sunt una din minunile din Belgia. Traseul pe domeniu te conduce pe langa un circuit de apa, construit acum peste 200 de ani, ce nu se bazeaza pe pompe si electricitate, ci doar pe gravitatie, si functioneaza non stop de cand a fost deschis. In mod normal in sezonul rece gradinile din Annevoie sunt inchise publicului, cu o singura exceptie: un singur weekend cand este organizata aici o magica Piata de Craciun, in curtea interioara a castelului si in orangerie.

Fix weekendul in care ne-am nimerit noi in Bruxelles si imprejurimi adica, noroc dublat si de o vreme senzationala: un soare si perfect senin, care ne-au facut sa savuram plimbarea printre lacuri si cascade, inainte de a ne odihni la un vin fiert si o gaufre langa brad, intre casutele Pietei de Craciun.

Unde ne-am cazat langa Dinant pe Valea Meusei?

Trebuie sa spun din start ca mai ales in off-season cum am fost noi nu gasesti foarte multe cazari in aceasta zona din Belgia. Insa dupa un pic de cautari am gasit ce ne doream: un hotel mic, cu un restaurant cochet, si cu, musai cand calatoresti cu copii acvatici ca ai nostri, piscina: Hotel Les Jardins De La Molignée (vezi preturi aici). Este la baza unei stanci imense, chiar pe malul Meusei, la cativa kilometri de Dinant. De altfel, inainte de a merge acolo ne-am plimbat intai langa hotel pe faleza de pe malul raului Meuse.

>> Cauta alte cazari in Dinant
>> Rezerva Hotel Les Jardins De La Molignée

Cam aceasta a fost incursiunea noastra pe Valea Meusei, iar de aici am continuat spre Bruxelles, pentru a il vedea cum se prezinta in apropiere de Craciun.