>  Rezolutii de calatorii   >  2014 - 12 tari in 12 luni   >  12 tari in 12 luni: Aprilie in Gibraltar

Aprilie a fost o luna greu de stabilit. Nu vroiam chiar in zona tarii noastre, pentru a nu fi frig. Nu vroiam nici sa zburam mult cu avionul, peste mari si tari, in zone cu adevarat calde. Ne-am tot invartit pe harta Europei, pana ne-am impiedicat de un colt de stanca: Gibraltar.

Cum am ajuns in Gibraltar si ce traseu am avut prin Spania

Si imediat apoi am descoperit ca exista zbor direct (low cost, Blue Air) pana in Malaga, oras aflat la 100 si ceva de km de mica bucata de pamant cu aer englezesc. Insa pentru ca aparent lucrurile prea simple nu ne sunt pe plac, am conceput altfel excursia de 4 zile: zbor in Barcelona, dormit o noapte acolo, zbor intern Barcelona-Malaga, vizitat Malaga cateva ore si drum inspre Gibraltar cu masina inchiriata. Aici am stat 2 nopti, ca apoi sa ne mutam pentru ultima noapte in alt oras spaniol demult pe lista mea de vizitat: Sevilla. De aici am luat avionul (cu escala) inapoi acasa.

La pas prin micul oras cu aer british

In Gibraltar, prima seara am epuizat tot ce iti oferea micul oras, plimbindu-ne pe strada pietonala atat de englezeasca si consumind cateva preparate british nu tocmai delicioase (placintele cu orice, mai ales cu chestii relativ scarboase, nu sunt pe lista mea de preferate).

Hike printre maimutele din Gibraltar pe The Rock

Insa adevarata aventura urma a doua zi: hike de 8km pe The Rock (rezervatie naturala). Am inceput excursia cu un drum in sus cu telecabina. Unde am fost avertizati ca maimutele, care traiesc in libertate printre scanci si sunt de fapt principala atractie a Gibraltarului, sunt peste tot si sunt mai inteligente decat noi, si nici nu se vor rusina sa ne fure din mana orice arata a mancare.

Si chiar erau peste tot! De cum paseai afara din telecabina, te intampinau vreo zece, care te analizau minutios sa vada daca ai ceva bun de insfacat la tine. Daca nu erai in mana cu vreun sanvis sau napolitana, te ignorau. Insa daca tu cumva le enervai, ripostau imediat. Si spre deosebire de tine, puteau cu lejeritate sa sara si 10 metri in sus, asa ca cu greu ai fi avut unde sa fugi daca ai fi intrat pe lista neagra a unei maimute gibraltariene.

In cei 8km de hike am vizitat toate atractiile stancii: tunelurile de aparare sapate in stanca in primul si al doilea Razboi Mondial, impresionanta pestera St Michaels si O’Hara’s Battery, cel mai inalt punct de pe insula, unde sunt amplasate doua tunuri de dimensiuni gigantice.

Iar coborarea inapoi in oras am facut-o pe Mediterranean Steps, o carare intortocheata, construita de armata engleza, ce ofera o priveliste impresionanta asupra stramtorii Gibraltar, Mediteranei si plajei micutei tari.

Europa’s Point, cel mai sudic punct din Gibraltar

Ziua am incheiat-o vizitind Europa’s Point, cel mai sudic punct din Gibraltar, pazit de un far micut si de o moschee, de unde, in zilele perfect senine, se poate zari Marocul. Pe seara am cinat la unul din hotelurile situate pe plaja.

BONUS: O dupa amiaza relaxanta in Malaga:

si o ultima zi in Sevilla:

In mai ne mutam mult mai la nord!