>  Descopera Romania   >  Excursie de o zi in Tulcea

Planul initial era ca sambata, de Pasti, sa mergem sa ne plimbam pana la Balcic. Insa nu ne-am dat seama ca desi foarte aproape, Balcic e totusi in alta tara, asa ca trebuie autorizatie de la leasing pentru a merge acolo cu masina. Ceea ce ne-a dat in ultima clipa planul peste cap. Insa vineri am auzit la coafor de un acvariu, cel mai frumos acvariu din tara, deschis de o luna si un pic la Tulcea. Cum sunt fan acvarii si nu ratez nici unul (cel mai frumos acvariu este Ocenarium din Lisabona), am facut repede un nou plan: vom face o excursie de o zi la Tulcea.

In Tulcea in cautare de acvariu

Nu mai fusesem niciodata in orasul de pe malul Dunarii, asa ca ocazia era perfecta.

Dupa un drum pustiu de 2 ore si ceva am ajuns in oras. In 2 minute l-am traversat, uitindu-ne in acelasi timp dupa ceva gen indicatoare inspre acvariu. In schimb am ajuns la poalele unui deal, cu un monument in varf, despre care, o data ce am reusit sa ajungem la el (evident, niciun indicator deasemenea, dar dupa ce am intrat in curtea unui om din greseala, ne-a explicat respectivul cum sa ajungem in varf), am aflat ca este Monumentul Independentei, construit la sfarsitul secolului 19. De sus ai un view dragut asupra orasului, iar daca te uiti in zare poti zari pe vecinii nostri, ucrainienii, respectiv orasul Ismail.

Dupa ce am stat putin la soare ne-am intors in oras, sa cautam din nou acvariul. V-ati fi gandit ca o asa chestie unica in Romania ar fi fost anuntata. Macar printr-un afis ceva, pe strada, nu? Ti-ai gasit. Singura indicatie oarecum cu legatura era o pancarta pe care scria imbietor: Vizitati muzeele tulcene. Cu mesajul subinteles: Daca le gasiti. In fine, dupa ce ne-am plimbat in cerc vreo 10 minute, am decis sa parcam, si cam a treia persoana intrebata a stiut sa ne indrume. Era chiar dupa colt, ascuns dupa niste cladiri!

Acvariul este parte din centrul de Ecoturism Delta Dunarii, o cladire moderna, renovata, care adaposteste la parter scenete din Delta Dunarii, ilustrind flora si fauna. La etaj sunt reproduse colibe din Delta, pentru a vedea cum se fac diferite preparate din peste, dar si o cafenea extrem de draguta, unde am mancat niste prajituri delicioase. Principala atractie este insa la subsol, si anume acvariul. In mijloc troneaza un acvariu mare, cu pereti de sticla si bancute unde poti sa stai sa admiri „Calatorii” din mare. Da, pentru ca fiecare acvariu are un nume haios precum: „Deghizatii” din mare, Rechinul lacurilor etc. Cel mai interesant este insa un acvariu cilindric, care are o mica arcada in soclu, prin care te poti streecura practic intr-un cilindru interior. Si astfel vei fi inconjurat din toate partile de pesti exotici, si de un mic rechin. Iar cei care raman in afara te pot fotografia cum faci cum tipi de groaza cand se apropie rechinul de tine sau cum arati cu degetul pestii colorati. Sau coralii. Dupa imaginatie.

Nu pot sa nu amintesc de magazinul de suveniruri, aflat la sfarsitul vizitei. De aici poti cumpara magneti, brelocuri, dar si, foarte interesant, niste miniaturi functionale de catapulte si tunuri.

Vizita in Tulcea am incheiat-o cu o plimbare pe faleza si un pranz tarziu pe terasa restaurantului din hotel Delta, terasa cu view la Dunare, unde am mancat un delicios Desertul Casei, din spuma de migdale si crema de ciocolata.

Citeste despre outfitul purtat pe shopaholicsite.com.